Ga Terug

Huishoudelijke ondersteuning van Zorgwaard krijgt een 8,5

23 april 2019

Sinds de invoering van de WMO is ook Zorgwaard één van de aanbieders van huishoudelijke ondersteuning in de Hoeksche Waard. Hoe tevreden zijn de cliënten hier eigenlijk over? Dat wilde Zorgwaard graag weten en hield daarom in januari een tevredenheidsenquête.

De uitkomst van deze enquête is heel positief. De cliënten ervaren de kwaliteit van de huishoudelijke ondersteuning over het algemeen als erg goed. Zij geven gemiddeld een 8,5. Thuiszorgmanager Muriëlle de Landsheer van Zorgwaard, is hier blij mee: ‘Dit is een compliment voor onze medewerkers van de huishoudelijke ondersteuning. Ook met de genoemde suggesties zijn we blij, want daarmee gaan we onszelf verbeteren.’

Bekende gezichten
Het voornaamste verbeterpunt is het regelen van vervanging bij ziekte of vakantie. ‘Onze cliënten willen het liefst steeds dezelfde medewerkers zien. Door het komende jaar onze  vaste teams uit te breiden, wordt het regelen van vervanging door voor de cliënt bekende gezichten eenvoudiger’, legt Muriëlle uit. Een ander verbeterpunt is ook meteen opgepakt. ‘Niet voor alle cliënten was het duidelijk hoe zij aanvullende wensen kenbaar konden maken. Daarom hebben wij aan alle cliënten een formulier verstrekt, zodat zij vragen en/of suggesties makkelijk aan ons kunnen melden.’

Mooie opsteker
Sommige verbeterpunten hebben te maken met bijvoorbeeld de snelheid van facturatie. ‘Dat soort zaken geven wij door aan de daarvoor verantwoordelijke organisaties, zoals bijvoorbeeld gemeente Hoeksche Waard. De gemeente heeft in ieder geval al positief gereageerd op onze terugkoppeling én op het feit dat Zorgwaard proactief de cliënttevredenheid heeft gepeild. Dat is een mooie opsteker, maar we leunen nu niet achterover’, zegt Muriëlle. ‘Wij volgen alle genoemde verbeterpunten op en we houden vanaf nu jaarlijks een tevredenheidsenquête. Dit jaar hadden we een respons van ruim 80%, daar hopen we ook de volgende keer weer op.’